Budimex zakończył skomplikowany proces modernizacji węzła kolejowego w Czechowice-Dziedzice
Generalny wykonawca Budimex pomyślnie zakończył obszerny projekt modernizacji węzła kolejowego w Czechowice-Dziedzice. Inwestorem były PKP Polskie Linie Kolejowe, które bez żadnych zarzutów przeprowadziły odbiór końcowy fragmentu trasy kolejowej od Mostu Wisła do Zabrzeg przez Czechowice-Dziedzice.
Jak wynika z informacji prasowych, w ramach zawartego kontraktu Budimex podjął się realizacji lub przebudowy aż 23 obiektów inżynieryjnych, z których aż 8 to wiadukty i 4 mosty. Dodatkowo wymieniono blisko 47 kilometrów torów oraz 56 kilometrów sieci trakcyjnej. Zakres prac obejmował również modernizację 3 przejazdów kolejowo-drogowych i peronów na stacjach w Czechowicach-Dziedzicach, Goczałkowicach Zdrój oraz Zabrzu. Prace te zostały wykonane w ciągu czterech lat na mocy kontraktu wartego 1,5 miliarda złotych.
W ramach tego wieloletniego projektu powstało nowoczesne Lokalne Centrum Sterowania (LCS). Co ważne, wszystkie etapy prac odbywały się podczas normalnej pracy szlaku kolejowego.
Maciej Olek, Członek Zarządu Budimex SA, podkreślił znaczenie tej modernizacji dla regionu. Zauważył, że przeprowadzone prace zdecydowanie poprawią komfort podróżujących tą trasą pasażerów na trasie z Katowic do Zebrzydowic, Cieszyna i Beskidów. Olek dodał także, że zwiększona przepustowość odcinka pozwoli na zwiększenie konkurencyjności transportu towarowego, szczególnie w kontekście niskoemisyjnego środka lokomocji, jakim jest kolej.